Snacka om hållbarhet...

 Jag gjorde ju senap och marmelad och gav bort till nära och kära i julklapp. Kikade in i mina föräldrars kylskåp för ca en månad sedan och fick syn på att de fortfarande hade senap kvar och att den verkade hålla fin fint!

Jag och R har mamelad kvar som aldrig verkar ta slut! MEN det gör inget för den blir bara godare och godare. Kryddade marmeladen med bla nejlikor och kanel och ju längre marmeladen står desto mer smak får den! (Dock blev det lite för mycket skal tycker både jag och R, så till nästa gång blir det förändringar i receptet)
 Än så länge inte ett spår av mögel i marmeladen och den har åkt in och ut ur kylen många gånger!
Helt fantastiskt tycker jag!!










Jag tycker att alla borde prova att göra egen sylt, marmelad, senap... ja vad som helst av det där som man alltid köper färdigt. Det smakar ju så mycket godare när man har gjort det själv! Trots att jag varit med och koka eget äppelmos och egen saft så blir jag varje gång så förvånad över hur lätt det kan vara att göra det själv. Man blir ju lätt bekväm och går och köper produkterna färdiga i butiken. Visst det kan ta lite tid ibland att göra allt själv men det är det ju värt. Dessutom tycker jag att det är fantastiskt roligt att pyssla i köket!


Kommentarer
Postat av: Helena

Tack så mycket!! :)



Åh senap, det måste jag testa att göra själv till jul. Är det svårt?

2009-10-06 @ 15:24:52
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0